piątek, 14 czerwca 2013

Pralka Slim - Indesit- OPINIA



 Dzisiaj tak krótko o mojej pralce. Kupiłam ją jakiś rok temu. Moim celem był inny slim, starannie wyszukany w necie, porównany z innymi, ale zmuszona byłam kupić właśnie tą. Zależało i oczywiście na rozmiarze (wiadomo mieszkanie w klitce), oraz jako takiej funkcjonalności.
Model IWUD 4105


Pralka ma trzy pokrętła- pierwsze służy do ustawienia temperatury- TU UWAGA- nie można ustawić większej niż w programie tylko mniejszą.
Drugie pokrętło do ustawienia prędkości wirowania- UWAGA- nie można ustwić większej niż jest w programie tylko mniejszą.
Po tych zmianach adekwatnie zmienia się przewidywany czas prania.
Na pojemniczku mamy do wyboru 13 programów, które wybieramy odpowiednim pokrętłem. Do wyboru mamy również na tym pokrętle funkcje dodatkowego wirowania (ok 15 min), płukania (ok 30 min) oraz odparowania pralki.


Jest też możliwość włączenia opóźnionego startu do 24 godzin.
 




 Tak prezentuje się panel kontrolny :)






(pralka na normalnym programie czas 1:25)





Przycisk Eko Time skraca czas prania, oszczędza wodę i energię.(Dostępny przy niektórych programach)



Przycisk dla mocnych plam pozwala na lepsze dopranie mocno umorusanych tkanin.(Dostępny przy niektórych programach)
(wydłuża czas jak widać)
Jest też funkcja pauzy, gdzie możemy wstrzymac działanie pralki. Przycisk PLAY PAUZA


Tyle o samych przyciskach.


Mamy malutki wyświetlacz, gdzie pokazywany jest przewidywany czas prania oraz gdzie ukazuje się ilość czasu gdy wybieramy opóźnione włączanie.

Bęben jest mały, ale sama pralka jest mała. Dla nas jakoś wystarcza i spokojnie można sobbie podzielić rzeczy na odpowiednie "działy".

Jeszcze o pojemniczku na detergenty: Jest przedzielony na trzy części z jedną wkładką. Pierwsza część służy do proszku do prania wstępnego, wkładka do niej służy dla wybielacza, druga tradycyjnie do proszku, a do trzeciej nalewamy płynu do płukania.


Różnorodność programów pozwala dobrać wszystko do tkanin. Program 15 minutowy jest świetny, a przy kolorowej bawełnie czy białych syntetykach wszystko dobrze się dopiera. Ogólnie pod względem dopierania to jest dobrze.
Ma tez blokadę, która po praniu wyłącza się po ok. 3 minutach,jak nie wiecęj. A to co teraz akurat pralka wykonuje widzimy pod przyciskiem play gdzie zaświecają się odpowiednie diody.
Ale są ale i to nie jedne.
Złapałam ją na tym, że nie dopłukuje proszku. Nie wiem czy wynikło to z przesypania czy co, ale nie wypłukała. Od teraz bardziej używam płynów lub kapsułek do ciemniejszych tkanin.
Niestabilność- choć ma tam wbudowane to wyważanie czy rozkładanie ubrań to zanim je sobie ułoży to czasem trochę czasu minie, a czasem poprostu jak jest źle ustawiona to sobie lata.
Głośność- przy wirowaniu daje nieźle do wiwatu.











  •  wymiary 
  • Wysokość obudowy : 91.0
    Szerokość obudowy : 65.0
    Głębokość obudowy : 39.0
  • różnorodność programów
  • możliwość regulacji temperatury i obrotów ( minus, że nie daje się ponad ustawienia programu tylko w dół))
  •  funkcja eko time i express- cud miód
  • małe zużycie prądu i wody
  • blokada
  • banalnie prosta w obsłudze
  • cena

  •  głośność
  • czasem bieganie po łazience
  • nie dopłukiwanie proszku
  • NAPISY!!!! które już mi się starły pod wpływem kropli oleju kokosowego- po prostu tego nienawidzę.


To takie moje krótkie przemyślenia na temat tej pralki. Bez zbędnych bajerów, tak jak pralka nie posiada. Wiem jak ciężko wybrać taki sprzęt i mam nadzieję, że wam trochę ułatwiłam. Jak coś to pytać, chętnie odpowiem. Pralka na razie działa i mam nadzieje , że jak sie gwarancja skończy to się nie zespuje (haha w cuda i garbate aniołki nie wierzę ;P)










26 komentarzy:

  1. Wielkie dzięki za tą opinię. Ułatwi mi teraz wybór. Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze takie jedno małe pytano. Napisałaś,że nie wypłukuje proszku. Stąd moje pytanie czy nie wypłukuje go z prania czy z szufladki na detergenty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wypłukuje z ubrań, dlatego wole stosować płyny :)

      Usuń
    2. tez kupilem taka pralke i od pol roku mam uczulenie zwiazane z niewyplukanymi ubraniami! dermatolog po wielu probach leczenia zalecil wymiane pralki..
      a jak u Ciebie? nie bylo z tym problemu?

      Usuń
    3. Na szczęście nie mamy uczulenia. Staram się ograniczyć używanie proszku- tylko na długich programach wsypuję i jest OK. Gdyby pojawiły się jakieś problemy to juz będę wiedziała dlaczego.

      Usuń
  3. Mam jeszcze takie jedno małe pytano. Napisałaś,że nie wypłukuje proszku. Stąd moje pytanie czy nie wypłukuje go z prania czy z szufladki na detergenty?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak jestem z okolic Wielunia :D a Ty skąd jestes? ;) Radio Ziemi Wielunskiej mozna sluchac przez internet. Jednak wywiad bedzie jutro o 16, Pani się pomylila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej okolice Wielunia, teraz okolice Praszki :) Jak jutro to będe z radiem w pracy latać bo głośników nie mam ;/

      Usuń
  5. Ja bardziej w okolicy Działoszyna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakt :) Też się cieszę :) Myślałam,że te dziewczyny blogerki testerki które znam i mieszkają w mojej okolicy - na nich kończy się lista blogerek testerek mieszkających w okolicy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obserwuję zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Biega po łazience,bo jest niewypoziomowana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam już 3 lata...Kupiłem na jakiejś promocji za 800 w M1 chyba. Tak, biega po łazience jak jest niewypoziomowana. Co do proszku, u mnie normalne pranie z proszkiem i nie ma problemu z wypłukiwaniem, na ubraniach nie ma śladu proszku, jedynie w szufladzie trochę zostaje. Ogólnie tania pralka i dobrze się pierze. Przy 4 osób w domu w tym 2 małych dzieci po 3 latach chyba zaczyna łożysko siadać bo coraz głośniej chodzi...A napisy sa i maja się dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje napisy zostały przez przypadek potraktowane olejem kokosowym ;) Co do proszku, to już nie używam, zdecydowanie wolę inne formy tego typu środków.
      Twoja pralka ma rzeczywiście dużo roboty , ale dobrze, że daje radę ..Pozdrawiam

      Usuń
  10. Widzę, że faktycznie możesz powiedzieć wiele odnośnie tego modelu pralki i powiem szczerze, że kiedyś się nad nią zastanawiałam, ale w końcu zostało przy używaniu starej pralki i teraz zastanawiam się nad kupnem pralki tej firmy https://www.oleole.pl/pralki,_Amica.bhtml Może o niej macie jakieś opinie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że pralka prezentuje się całkiem fajnie i moim zdaniem można jak najbardziej taką kupić. Ja czytałam ostatnio opinię o pralko-suszarce http://www.toysboard.pl/jaka-pralko-suszarke-wybrac/ i poważnie zaczynam się nad tym wyborem zastanawiać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety ja tej pralki nie znam więc również ciężko mi się na jej temat wypowiedzieć. Mogę na pewno każdemu polecić serwis urządzeń AGD http://serwisagd.wroclaw.pl/ kiedy jakiś sprzęt nam się popsuje i jest on po gwarancji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat ja niestety nie miałem nigdy okazji mieć tej pralki, ale jestem zdania, że warto kupować na pewno dobry sprzęt. W przypadku jakiejś awarii także polecam serwis urządzeń AGD https://milenium-agd.pl gdzie sobie bez problemu radzą z takimi rzeczami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  16. Z całą pewnością samo posiadanie fajnego sprzętu AGD jest czymś bardzo ważnym i muszę przyznać, że ja również staram się aby te urządzenia u mnie były sprawne. Jeśli coś się z nimi dzieje nie tak to wtedy w serwisie http://serwisagd.wroclaw.pl/ na pewno bez problemów są w stanie z taką usterką poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  18. Akurat ja takiej pralki jeszcze nigdy nie miałem więc nie mam o niej żadnej opinii. Wiem za to, że bez problemów w serwisie https://serwisagd-technik.pl/naprawa-pralek-wroclaw/ poradzą sobie z naprawą takiego sprzętu AGD.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)